Villa Kakelbont, school voor het ondernemende kind

Villa Kakelbont - Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Villa Kakelbont is de openbare basisschool in het centrum van Hoogeveen, waar alle kinderen welkom zijn. Geen kind is gelijk, maar we weten wel dat kinderen nieuwsgierig zijn, willen ontdekken en kunnen leren. Daarom halen we dat in hen naar boven en dagen we hen uit om na te denken, iets te durven en te doen. Hierdoor krijgen ze zelfvertrouwen om ook te leren van het maken van fouten.

Werken aan de basis
Taal, lezen en rekenen zijn de basisvakken op onze basisschool, omdat het beheersen van deze vakken ook invloed heeft op het leren van andere vakken. Bovendien zijn deze vaardigheden onmisbaar in de snel veranderende wereld waarin we leven.

‘Leren is leuk op Villa Kakelbont’

Brede ontwikkeling
We bieden kinderen de ruimte en de mogelijkheid om hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen, alleen en samen met andere leerlingen. Door samen te leren en te werken leren kinderen sociale vaardigheden en communiceren. Ze leren voor zichzelf opkomen en tegelijkertijd rekening houden met een ander. Als kinderen met plezier naar school gaan, kunnen ze zich goed ontwikkelen.

Toekomstgericht en modern
Hoewel Villa Kakelbont al langer bestaat, is het niet meer de school die het was. In de organisatie is er veel veranderd waardoor de school modern en toekomstgericht onderwijs biedt. In 2020 is de school verbouwd en gerenoveerd, waardoor ook het gebouw en de inrichting van de ruimtes passen bij het onderwijs van de toekomst.  Kom gerust eens binnen om een kijkje te nemen.

MISSIE & VISIE

Speerpunten

Talententijd

Zorg en Begeleiding